torsdag 13 september 2012

Trött men nöjd :)

På väg hem från skolan nu efter ett minst sagt roligt dygn! Åkte till Korrö med klassen igår där vi skulle sova över, hela klassen + våra mentorer. Alla var ganska skeptiska och trodde väl inte att det skulle bli kul alls, bara en massa fåniga lekar som våra lärare hittat på och sånt men så var det inte alls! Vi åkte dit som en idrottsdag och paddlade kanot och vandrade och lite sådär. Första gången min klass paddlade så var jag i lag med Daniel vilket var tur, det blev han som gjorde allt jobb, jag bara knuffade fart, haha! Därefter vandrade vi de 4 km tillbaka för att IB-klassen skulle paddla tillbaka men de var ännu färre än vi (hör och häpna!) så det blev lite kanoter över så jag och några andra i vår klass åkte tillbaka för att paddla hem dem och det var sjukt kul för då var vi inte så många och kunde tramsa runt lite ;) när vi kom hem så fick vi våra rum och sen var det ungefär "gör vad ni vill" och det inkluderade att paddla så jag och Lovisa drog ihop ett gäng som paddlade iväg och vi var ute i ca 2,5 timmar och bara skrattade och snackade! Sen när vi kom hem därifrån så skulle vi grilla och det blev sån jättemysig stämning i klassen där alla pratade med alla och sådär och det var sjukt härligt! Därefter kom det mest förvånande av allt, våra lärare sa "nu går vi, vi ses imorgon!" och klockan var inte ens nio, de bara lämnade oss till att göra vad vi ville och bara umgås! Givetvis var det lite rykten och spekulationer om att de skulle göra alkotester (inte för att någon drack, men ändå) men de förstod väl att det inte behövdes så de kom inte förrän nästa morgon. Men idag var det upp och hoppa efter två timmars sömn så ögonen går just nu i kors på mig för jag är så enormt trött att jag hela tiden måste göra något för att inte somna.. Så idag hade jag håltimme mellan 10-13.30 så då åkte jag hem en sväng, lämnade väskorna och åt lunch innan jag stack tillbaka till min spansklektion, som sagt, enormt trött så jag har gett mig själv lite socker för att överhuvudtaget hålla mig vaken men det är så värt det! :D men nu är jag på väg hem, nästan hemma faktiskt, då är det stallet som gäller och sen SOVA!!

Hoppas ni ursäktar de långa meningarna, den dåliga svenskan och alla slarviga uttryck men idag orkar jag inte skriva bra, ville bara skriva av mig lite ;) så ha det bra allesamman och bye! :D

Bild från när vi var och paddlade :)

1 kommentar: