lördag 13 november 2010

Öppet hus och Huseby

Idag har det varit öppet hus på gymnasieskolorna här i Växjö. Jag vet att jag ska söka naturvetenskap/naturvetenskap, nv/nv, men som idag heter na/na. Fråga mig inte varför. Men, men, de får väl kalla det vad de vill, det spelar ju egentligen ingen roll. Jag var på skolorna Katedral och Procivitas. Just nu lutar jag mot Katedral faktiskt, jag som alltid sagt att jag vill gå Procivitas. Men vi får väl se. Har ännu inte helt bestämt mig.

Iallafall var det en lärorik dag. Man fick gå omkring och se sig runt på de olika skolorna och på na-programet fick man vara med och göra experiment. På katedral fick jag skaka en burk med genomskinlig vätska (liknade vatten) och den blev blå, bara sådär, out of the blue (hahaha, det tycker jag var fyndigt! ;) eller?). Sedan, fortfarande på Katedral, så fick jag äta chips doppade i kväve, testa min lungkapacitet, äta glass gjord av kväve och vara med på olika andra experiment. Vann på chokladhjulet gjorde jag också :) Det var skoj, vann högsta vinsten faktiskt :) En stor ask lyxchoklad (ingen choklad var särskilt god, ställde den på bordet så fick den som ville ha ta)

På Procivitas så fick jag tugga tuggummi (Extra) och äta choklad samtidigt. Tro det eller ej, men tuggummit försvann. Inte så att jag svalde det eller så, det bara försvann. Gick upp i rök, det löstes upp. coolt va?!

Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med Linnéa och hennes på Huseby. Vi köpte varsin liten pärlmus och delade på ett paket churros, de var helt okej men de är godare i Spanien. Det var en jättemysig eftermiddag, jag tackar för den :D

Dagens investering


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar