måndag 22 november 2010

Mums!

Idag är jag två chokladdoppade marsipangrisar (stora!!!), en godispyntad chokladjulgran och två extremt trötta ben rikare. Min första dag på praoen var jätterolig. Eleverna var jättesnälla och såg hela tiden till att jag hade något att göra och hjälpte mig när jag körde fast, vilket jag gjorde nästan konstant, och detta trots att de hade andra saker de skulle bli klara med. Och de gjorde helt otroliga saker, jag menar, om jag hade gjort det där så hade allt sprängts i luften! Lärarna var också jättesnälla, de hjälpte mig också hela tiden och lät mig baka i stort sett vad jag ville :)

På kvällen blev det ridning, alldeles nyss hemkommen :) Det var mysigt. Vi fick träna oss på att planera upp ett eget ridpass, det gick hyfsat bra för mig. Gav mig själv 3,75/5 i slutet. Dock red jag utan dressyrspö och utan handskar. De var kvar hemma. Dressyrspöt gjorde inte så mycket, klarade mig rätt bra med ett av ridskolans allroundspö, men utan handskar på en framtung häst (även om just den punkten blev bättre) är ingenting jag rekommenderar. Aj, mina ringfingrar har blåsor, ser ut som skoskav fast mycket mindre... Men aj ändå...

Jaja, nu ska jag hoppa i säng, kanske läsa lite Harry Potter 7 först, älskar den boken, även om den är grymt sorglig :(

Marsipangrisarna + julgranen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar