tisdag 2 november 2010

Auuuuummmmm.... Mediteraaaar...

Japp, ni hörde (läste) rätt gott folk. Jag, världens topp 5 i mest osmidiga personer ska på yoga på friskis & svettis ;) Kommer nog att vara helt död efteråt x)

Mamma och jag kom fram till att jag ska börja träna mer nu då jag bara rider en gång i veckan. Först ville jag börja på jujutsu så jag och Maria, som också vill gå, hörde av oss till Växjö Jujutsuklubb och frågade om vi kunde börja. Tyvärr har de inga nybörjargrupper förrän i januari. Därför bestämde mamma och jag att jag skulle börja på friskis & svettis :) Så idag går jag alltså dit på mitt första träningspass i yoga :) Vi får se hur det går ;)



Det var faktiskt jättemysigt och det hjälpte verkligen! Det var helt tyst och stilla och man kunde verkligen koppla av. Vi hade en jättetrevlig tränare, vet inte vad hon heter, och hon förklarade för oss nya vad det gick ut på och vad man ville uppnå och sånt.
Fast lite pinsamt var det för ibland kunde jag och Maria inte riktigt hålla os för skratt och det kändes inte helt passande att skratta där inne i den allvarliga tystnaden utan vi fick hålla oss vilket ledde till en häftig frustning från min sida varje gång jag försökte. Det resulterade i att vi började skratta ännu mer... Men, vad är det man säger, ett gott skratt förlänger livet?
Tja, vad hände mer? Jo, jag och Maria satt och gapade som två stolpskott när vi såg hur smidiga de vuxna och äldre var. En man bredvid mig till exempel, han var kanske runt sextio, han kunde sätta benen rakt upp i luften helt stilla och sedan lägga benen över huvudet så att tårna trycktes mot marken och sedan ta tag i sina fötter. Det var visserligen många som kunde det, en kvinna, kanske fyrtio, femtio, som var framför oss var likadan. Så coolt! Men när Maria och jag skulle försöka så trillade vi omkull hela tiden och trillade in i varandra! Det var svårare än det såg ut, speciellt om man är så osmidig som jag och Maria.
Och vad gjorde Annie under den här tiden? Jo, hon slumrade till då och då och i slutet somnade hon helt. Vår tränare sa nämligen att vi inte behövde följa rörelserna om vi inte ville, vi kunde göra eget, till exempel bara ligga och blunda och ta det lugnt, hon sa att ingenting var fel och sånt.

Men det var verkligen en lyckad kväll, ska helt klart gå dit nästa vecka igen! Rekomenderar det verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar