fredag 19 november 2010

En sjuhelvetes vecka...

Ja, den här veckan har inte varit rolig. Iallafall skolan. Vi har haft inte mindre än fem prov! Fem och ett halvt om man räknar det muntliga.

I tisdags så hade vi matteprov. Ett under att jag klarade mig, fattar ingenting av den matten. MEn det gick iallafall. Fick VG i poäng (det sämsta jag någonsin fått i matte, men förklaringen har ni ju fått redan innan) men fem MVG-"solar" (MVG-poäng) så det blev MVG :)

På onsdagen hade vi engelskaprov uppsatsskrivande. Ett sådant där nationellt prov, men inte ett riktigt utan bara ett som vi testade ut för de som ska ha nationella år 2013. Lärarna verkade tycka att det var väldigt prestigefullt och en heder att just vi fick testa detta. Å andra sidan, vem ska göra provet? Vi eller dem? Provet var dessutom så oändligt tråkigt så det var inte sant!

Iallafall... I torsdags hade vi ett svenskprov om Strindberg. Eller, Andreas hävdade att det var ett läxförhör men för det första kan du inte få mer än ett G på ett läxförhör (här kunde man få högre) och för det andra ska ett läxförhör inte ta femtio minuter, egentligen behövde man (iallafall jag) mer tid men det kunde man inte få eftersom vi hade spanska direkt där efter. I torsdags så hade vi också ett muntligt nationellt förberedelseprov i engelska. En fråga var: Hur undviker man stress? Jag hävdade att jag inte kunde svara på den frågan med tanke på hur mycket jag stressar men då flickade Maria in: "Men Maria, vad gör du på tisdagar?" och vi berättade att vi går på yoga. Då drar vår lärare igång med: "Åhhh!!! Skulle ni inte kunna hålla en lektion för klassen? Inte det? Men bara för tjejerna då? Nähä... Men bara för mig då? Inte? Vad synd" Jisses, vad tror hon? Att vi ska lära ut yoga till vår klass? Jag kan ju inte ens själv, jag har ju instruktör! Inte för att jag hade gjort det om jag kunnat, men ändå!

Jaja, nog om det. Jo i fredags då... Jo, först hade vi ett svårt spanskaprov = inte kul. Missade när man skulle komma på fem oregelbundna verb i perfekt, kom bara på två. När jag och mina kompisar diskuterade det efter lektionen sedan förstod jag iallafall att jag kan böja dem oregelbundet om jag ser dem i grundformen, alltså, jag vet vilka det är. Nu fick jag verkligen känna hur mycket jag lärt mig i Spanien och det var massor! Jag förstår mycket mer av allt nu efter det! Så tack snälla Karín, Jesús och lille Álvaro för att jag fick komma och bo hos er i somras och lära mig. Det har verkligen hjälpt mig supermycket!
Vad hade vi mer i fredags? Jo, det andra engelskaprovet, det med läsförståelsen. Det gick sämst... Men, men, kan ju alltid glädja mig för SO-provet vi gjorde förra veckan. Var den enda i 9B eller hela nian, minns inte vilket, med alla rätt! :D YEY!

Men nu är veckan över och jag kan äntligen slappna av, nästa vecka är det prao. Då ska jag skriva igen :) Hörs då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar