torsdag 10 maj 2012

One Dream, One Band, One Direction!

Ja, dessa fem killar betyder otroligt mycket för mig. Jag vet inte varför och jag vet att många skrattar åt det här och tänker: "Pojkbandet? Äh, det går över, du kommer snart sluta lyssna på dem!". Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men allt dem gör inspirerar mig. De får mig att skratta, gråta, le, bli arg, fangirla och i allmänhet att vara mig själv. De har gjort mig modigare och självsäkrare, jag tror mer på mig själv än vad jag gjorde innan. Vågar mer! Tack vare One Direction så kan jag vakna till min: "Time to get up!" med ett leende istället för att vilja slänga mobilen i golvet för att klockan ringer med den otroligt irriterande ljudsignal som betyder att det är dags att gå upp.
Äta frukost, cykla, äta lunch, gå i skolan, plugga, rida, läsa eller bara vara. Överallt tar jag med mig deras musik för den får mig att våga, den motiverar mig och peppar mig. Att försöka skriva vad de betyder för mig i ett blogginlägg är väldigt svårt, för oavsett vad jag skriver kommer det inte vara i närheten av vad jag känner när jag hör deras namn, deras musik eller bara något allmänt om dem. De bringar alltid ett leende till mina läppar oavsett vilket humör jag är på!
Ord som Kevin, Nando´s, skedar, fåglar, speglar, lockar, njurar, festa, Mullingar, Doncaster, Holmes Chapel, Wolverhampton, Bradford, bromance, Larry Stylinson, Niam, Zirror, Ziam, Narry, Swagmaster from Doncaster, Bradford Bad Boy, Daddy Directioner, Hazza, Nialler. Ord som antagligen inte säger er någonting men som ger mig ett leende i skrivande stund.

Har dock ett FML-moment för tillfället. Jag vet att killarna är i Sverige, i Stockholm för att vara exakt, de kom igår kväll och det pratas om att dem ska stanna i ca två veckor för att spela in sitt nästa album, men jag kan inte åka för att träffa dem :( De ska nämligen göra en meet-and-greet för fansen där men givetvis har jag varken pengar eller möjlighet att skippa skolan, inte med alla nationella prov :(

Jag vet att jag låter som vilken liten tonårstjej som helst för tillfället men det är mer än så. Ni känner mig, för att få mig att lyssna på musik krävs ganska mycket!

Liam James Payne, Louis William Tomlinson, Niall James Horan, Harry Edward Styles och Zayn Jawaad Malik. De fem killarna som öppnade mitt hjärta för både musik och för dem själva. Killarna som får mig att le bara genom att finnas. Killarna som kan göra min dag bara genom att skicka en glad tweet, den är inte ens till mig, bara i allmänhet. Killarna som får mig lugn när jag är stressad. Killarna som får mig att cykla som en galning hem för att sätta mig framför en datorskärm samtidigt som tiotusentals andra världen över för att titta på en Twitcam. Killarna som alltid finns där!

Haha, ska sluta nu för jag måste sticka till stallet, men först lite bilder på mina role models... ehm... förebilder tror jag det heter på svenska ;)

















Niall Horan!




Liam Payne!



Harry Styles!


Louis Tomlinson!





Zayn Malik!



Haha, sorry för de många bilderna, tvingade dock ingen att titta ;)

Lyssnar ni mycket på radio har ni nog hört låten What Makes You Beautiful, det är deras :)

1 kommentar: