onsdag 9 maj 2012

Haha, flykten!

Ja, är på flykt för tillfället! Från vad? Läxor.. Det är lite intressant det där, när vi har fruktansvärt mycket att göra och alla lärarna packar på oss högar med läxor som vi ska vara klara med några dagar senare, ja då tar man tag i sitt liv, sätter sig ner och gör läxorna. Nu börjar terminen äntligen närma sig sitt slut, 37 dagar kvar, sedan har jag gått ut ettan (igen, haha!). Det är helt otroligt!
Men iallafall, eftersom terminen närmar sig sitt slut och det är fullt med nationella prov nu så taggar lärarna ner, vi har inte så mycket kvar att göra på kurserna. Ämnena där vi ännu inte har haft nationella går åt till repetitioner och plugg men de andra är ganska chill (chill=lugna, inte så mycket att göra). Bara spanskan och engelskan som klamrar sig fast. Visst, vi är inte klara med nationella där än men ändå..
Iallafall, om jag ska komma till sak (hehe!), nu när det börjar närma sig slutet så får vi som sagt inte så mycket läxor längre och då är det mycket svårare att få dem gjorda. Det blir mer och mer att man tänker: "Äh, spela roll! Jag kan det där!". Idag är det en spanskbok som vi ska läsa tills imorgon (Är på sidan 7 av 32!) och sedan skriva lite grejer om. Jag menar, det borde gå ganska snabbt, och just därför har jag skjutit fram det hela veckan, vi har haft en vecka på oss och jag slingrar mig fortfarande. Uppenbarligen, eftersom jag både sitter här och är inne på twitter.. hm.. shame on me! ^^

En liten uppdatering ska ni väl få också, inte bara mina flyktförsök ;)
Var med mamma på Kosta för ett par veckor sedan. Vi bodde på hotellet, Kosta Boda Art Hotel och det var jättefint! Vi bodde i ett rum av Ulrika Hydman-Vallien och det var som sagt jättefint! Blev ev väldigt lyckad helg med spa, trerättersmiddag, shopping, avslappning, bad i poolen, slappa i glasbaren, kolla på allt glas och lite mer shopping! Dessutom var vi på glasvernissage, det var väldigt häftigt för man fick veta hur dem gjorde glasen och så och lite histora, väldigt roligt! Det var jättehärligt!!

Lite bilder från helgen, inte så många eftersom mobilerna för det mesta låg på rummet och hade inte kameran med mig ;)

Lite fint glas som fanns i rummen, iallafall den översta, den nedersta fanns vid glasbaren


Mamma och jag försökte begripa oss på kaffekokaren, vi trodde vi satte på en liten kopp men tja, den trodde nog inte detsamma ;)

Som sagt, det blev lite shopping :) Bland annat en jumpsuit, lite hoods, en ljusstake i glas, en bok (som jag för övrigt redan läst ut, haha!), skor och lite annat smått och gott :)

Nej, nu ska jag försöka ta tag i mitt liv och sätta lite fart med spanskan så jag blir klar med den, läser en väldigt tråkig bok om ni undrar, den heter "Brevbäraren knackar inte alltid två gånger", visst låter den spännande? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar