torsdag 1 mars 2012

Uppdatering från Spanien :)

Nu är jag hemkommen från Spanien och saknar dem redan där nere.. Hade gärna stannat kvar längre, men skolan började ju här hemma i måndags, även om jag har varit hemma tisdag, onsdag och idag, torsdag p.g.a. förkylning :(

Men i Spanien var allt bra! Vi var mest hemma och slappade och det var jätteskönt tycker jag, på dagarna umgicks jag med Karin och hennes härliga kollega Anna och promenader med Tintingossen. På kvällarna blev det mycket tågbanebyggande, Pippi-tittande och bilkörande med Álvaro som var lika go och glad som alltid! Sov inne i Álvaros rum på nätterna och då kunde jag ibland vakna av att han gnällde lite men det gjorde ingenting, det var bara att låta honom pilla lite med mina händer så somnade vi om båda två. Ibland kröp han ner och la sig bredvid mig, mysigt mysigt!
På fredagen åkte vi upp i bergen och det var jättefint där! Supervackert och vi bodde i ett jättemysigt hus, hade allvarligt talat kunnat flytta dit när jag blir stor och bo där på heltid. Jättefint var det verkligen! Där bodde vi tillsammans med Anna och hennes kille och en annan jättetrevlig familj.
På lördagen tog vi en sväng in till Mijas, en mysig liten stad/by. Vi åt väldigt god mat där för att inte tala om efterrätten!

Det har verkligen varit jätteroligt i Spanien så tack snälla Karin för att jag fick komma!

Har inte så mycket bilder från början av min resa, men det kommer mer från slutet!

Lite bilder på gossen :)










Var lite frusen en morgon, gossen..


Sömnig...


Jag drog på mig en ordentlig förkylning men med lite Frenadol och Annas dunderfrukost var jag strax på benen igen :D




Tintin i nya frisyren :)


Blev lite handlat inför Ronda-resan ;)


Stugan
Utsikten från mitt fönster




Mitt rum är till vänster där uppe :)




Resten av stugan sett från mitt rum där uppe :)




Ett allmänt häftigt träd som stod på gården!


I Mijas
Bekvämt i stenfåtöljen? ;)


Åsnetaxin är väldigt känd från Mijas ;) Álvaro fastnade för åsnorna, hehe!
















Vi fastnade lite i "åsnetemat"






Vi besökte en lekplats














Lille Leon var så klart också med, söt som socker :)


Vacker utsikt från Mijas






















En bild på resan mot Kastrup klockan två på natten, tyckte den var lite rolig. Snacka om forever forever alone x)

2 kommentarer:

  1. Så härligt att Du haft det SÅ BRA!
    Roligt att se dina bilder och många på Sötaste ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder Maria! Ska nog länka hit från min blogg så behöver jag inte lägga upp något själv - hehe :-) Sååå kul att ha dig här, det tyckte vi allihop, och vi saknar dig må du tro!
    Stor kram från oss, hoppas förkylningen gett med sig nu, annars får jag skicka upp lite Frenadol ;-)

    SvaraRadera