söndag 11 mars 2012

Nya prylar :)

Ja, lite nya prylar då och då slår väl aldrig fel och nu är det sadeln som är bytt.
Denna sadeln ger Larissa större möjligheter att bygga muskler på ryggen så vi bestämde oss för att byta ut sadeln. Både jag och Larissa älskar den redan, hehe!
Tyvärr har framförallt kondisen tagit stryk av den en och en halv månad som gick innan min nya sadel var framfixad då det inte blev mycket ridning annat än i skritt och magen har blivit ganska ordentlig den med, nu när hon går på lösdrift med fri tillgång till mat. Hm, kan väl inte säga att jag klandrar henne direkt ;)
Givetvis måste ju något krabba, denna gången var det klantiga matte som beställde en alldeles för lång dressyrgjord, tänkte fel och tänkte på en allroundgjord.. För er som inte vet så är en dressyrgjord ganska kort, medan en allroundgjord är längre. Men tacka vet jag ägaren på Stall Rustorp, det är där vi har beställt allting, hon sa bara att det var självklart att jag kan byta så vi ska skicka tillbaka denna och få en kortare, tack för det! :) Så om ni behöver något inom hästväg, eller känner någon som behöver något är kanske troligare bland er som läser den här bloggen, så be dem gå in på www.stallrustorp.se och kolla runt. Hon är jätteduktig om ni vill fråga något också och svarar tålmodigt på alla frågor, smarta likväl som korkade :)

Men här är iallafall den nya sadeln om ni vill se en bild :) Lissa är nöjd och glad efter att ha varit ute och ridit i det fina vädret :)


Min kära broder fyller 19 idag också, så passar på att slänga in ett STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN TILL DIG, GUS!! :D

1 kommentar:

  1. Så fin Larissa är i sin nya sadel! Bedårande.

    SvaraRadera