onsdag 7 mars 2012

Krav?

Hm, måste konstatera att jag kanske har ganska höga krav på mig själv när det gäller skolan.
Hade världens mardröm häromnatten, jag misslyckades katastrofalt på en svenskredovisning. När jag vaknade trodde jag verkligen att det hade hänt och var jätteledsen för att jag skulle få ett dåligt betyg. Min lärare sa till mig i drömmen att jag hade klantat till allting och att jag hade misslyckats. Uppenbarligen satte drömmen sina spår eftersom jag fortfarande minns den hyfsat detaljerat nu, två dagar senare, vanligtvis glömmer jag mardrömmar ganska fort..

Men annars flyter allt på, hade spanskprov idag och trots att jag bara pluggade tjugo minuter känns det som om det gick ganska bra! Tänker verkligen inte ge min spansklärare någon credit för det, den går helt och hållet till alla er där nere i Spanien, så tack igen för allt! :D

Wilda mår mycket bättre nu, hon vill visserligen inte äta så vi trugar med en det ena, en det andra men nej, hon ska bara äta om hon får det direkt från handen eller med lite rester från vår måltid. Men det är klart, om man är nyopererad i magen är man nog inte så värst pigg på att äta..

Larissa har fått en ny sadel nu också (äntligen har den kommit och allt funkar!!) men givetvis ska något krångla så hennes väldigt klantiga matte beställde givetvis en alldeles för lång sadelgjord.. förvånade? Haha, men det går nog bra, håller mailkontakt med en kvinna som jag beställde sadeln av, hon är verkligen jättetrevlig och om någon ska köpa något till sin häst (Hm, kanske inte många som läser min blogg som har häst, men ni kanske vet någon?) så rekommendera gärna www.stallrustorp.se för hon är jätteduktig och besvarar tålmodigt alla frågor :)

Tänkte bara bevisa också lite snabbt att jag också minsann kan göra något rätt i köket!! Mina chokladmousse, blev faktiskt ganska goda :)


1 kommentar:

  1. Ser gott ut!! Kanske något vi blir bjudna på? Ser fram emot att få ha dig hos oss i sommar. Ska bli såååå roligt!

    Kram Mormor och Morfar

    SvaraRadera