måndag 12 juli 2010

Españaaaaaaaaaaaaaa!!!

Go Spain! Vi vann VM! Heja heja! Detta firades givetvis med sang, raketer, glädje, skrik, trummor, trumpeter och bad i poolen med spanienkläderna pa! Sa härligt, jag och Candela och alla Álvaros kusiner badade i poolen med alla andra ungdomar och även vissa vuxna härifran! Sa härligt! Och alla skrek och sjöng nagot i stil med "Yo soy español! Yo soy español" eller "Oléééé, olé, olé, oléé! Campeóóónes! CAMPEÓÓÓÓÓÓÓNES!!!" Sa fett nice! Allt och alla var helt galna här! Och för att inte tala om vilket sista-minuten-mal dem lyckades klämma in! I 117:e minuten om jag inte minns fel! Iniesta, Iniesta! :D Och för att inte tala om Villa! Eller, som folk skriker pa gatorna här: "Villa, Villa, Villa-Maravilla!" Folk var fullständigt galna igar!
När Spanien lyckades peta in sitt mal sa var det flera spelare som började grata, bade Casillas (malvakten) och Torres började grata, nagra fler tror jag men vet inte vilka de var ;)

Pa TV sa intervjuade dem Torres morfar/farfar och mormor/farmor (Vet inte vilka eftersom de heter likadant här nere) och Iniestas släktingar samt nagon fran Villas familj.

Malvakten, Casillas, blev intervjuad efterat av en TV-reporter (som för övrigt är hans flickvän) och hon fragade nagonting varpa han svarade: "Jag vill tacka min mamma, min pappa, min bror..." här nagonstans börjar han grata och titta ner innan han helt oväntat kysser sin flickvän i direktsänd TV, eller, kysser och kysser, hanglar rätt friskt snarare, i ett par sekunder innan hon knuffar bort honom! Hehe, ja, sa kan man ocksa fira! Det finns ju en anledning till varför hon star nere vid hans mal hela tiden ;)

Spanienfans? Nääää! ;)








Jag och Candela efter nattdoppet!

2 kommentarer:

  1. Så kul att Du var i Spanien just när dom blev världsmästare!!! Du kommer nog aldrig att glömma det!
    På onsdag ses vi - ska bli så kul. Vi längtar efter er allihop.
    Stor kram från Mormor och Morfar

    SvaraRadera
  2. var verkligen kul att se hur dem reagerade när Spanien vann borta på Grand Canaria! (efter som kanarier inte gillar dem från Spanien ;)) dem blev som galna asså =D väldigt kul

    //olw

    SvaraRadera