torsdag 1 september 2011

Skolan har dragit igång ...

... ordentligt nu med massor av läxor. Vi har inte ens hunnit gå i tio dagar än och vi är inne på tionde läxan tills imorgon... Suck! Idag fick vi en jättestor engelskläxa med 35 glosor "Dem kan ni redan" var min lärares kommentar, jag kunde ca hälften med jag hade bara tur, många kunde inte ens det för de var sådana konstiga ord! Dessutom ska vi tills imorgon sammanfatta och kunna återberätta två texter (som innehåller dessa konstiga ord!) och lämna in en mysko stencil! Jaja, vi har nog den sämsta engelskläraren någonsin, vilket är synd för dels är hon min mentor och dels tycker jag mycket om engelska. Men men, vi har nog världens bästa matte/kemi-lärare. Hon är jättebra och vet verkligen vad hon pratar om, jag gillar henne verkligen för hon bryr sig inte om ifall hon måste stanna kvar längre efter lektionen, men innan man går ska man helt enkelt förstå vad det nu är man frågat om. Ja, hon är jättebra! Trodde det skulle bli svårt att få en lika bra lärare som jag hade innan, hon var också jätteduktig, och jag kan inte säga att hon jag har nu är bättre, men dem är lika bra! Har en ganska bra spansklärare också, inte lika bra som min gamla, men hon är helt okej, inte så flexibel bara, då man måste förklara precis så som hon tänkt, annars får man fel, men, men, i övrigt så är hon helt okej :)
Haha, just det, har en läskig svensklärare också. Hon har något skrämmande över sig, det känns som om hon ska börja skrika när som helst, och jag och min nya kompis Elin (som har fyra timmar fram och tillbaka till skolan att resa varje dag, stackarn!) har ganska kul åt det. Hon är lite behärskat lugn, så att säga, min lärare ;)

Men läxorna är ändå helt okej, för hittills är de inte så svåra, och pluggar man med Maja så skrattar man väl käken ur led under tiden, haha! Vi hade väldigt roligt igår när vi skulle göra läxor, och ja, vi fick faktiskt en hel del gjort, tro det eller ej!

Men nu ska jag sticka till stallet och rida ut en sväng med min älskade Lissa, det får bli korallen imorgon på morgonen innan skolan, då jag åker till Stockholm efter skolan och då tar Maja hand om min älskling och jag är helt trygg med att lämna Lissan hos henne!

Tänkte bara lägga upp lite snabba bilder :)

Saknar min älskade mobil :( Tappade den i golvet enda gången den var ed i stallet för min andra är urladdad :( Suck, saknar den verkligen, hur man nu kan sakna en mobil!


Just det, städade ur hela mitt rum innan skolan började! Inklusive lådor och sådant! (Och jag lyckas faktiskt hålla det inte allt för stökigt fortfarande!) Haha, jag hittade en del strumpor xD


Och såhär ser det ut när brorsan städat sitt rum xD


Tjoflöjt! Gotta go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar