torsdag 25 augusti 2011

"Ja Maria, det är väl lika bra ...

... att du lär känna skolsköterskan, hit lär du väl komma igen!" var Linneas glada tillrop när vi väntade utanför skolsysters rum. Hamnade nämligen där idag pga att mina ögon svullnade mer och mer och sved därefter. Visade sig sedan att det var en allergisk reaktion så jag fick en allergitablett som gjorde mig jättetrött, och skolsköterskan ville hålla koll på mig så jag fick lägga mig i vilorummet där jag somnade knall fall och sov mig igenom hela nollningen (eller insparken som det lite fint kallas xD).

När vi sedan försökte komma på vad det var jag reqagerat på var det inte den smalaste stigen, hehe. Började klia lite på morgonen när jag sminkade mig för skolan, men tänkte inte mer på det, trodde jag var torr eller något, sedan kom jag till skolan där mina vänner berättade att runt mitt öga var det alldeles rött och svullet. Det sved en del då, men inte så farligt. Men min älskade bästis envisades och vi gick till skolsköterskan som inte började förrän klockan tio (klockan var ungefär nio) och vi började matten vid tjugo i tio, så jag tänkte att "okej, först matte, sedan lunch sedan skolsköterskan, jag ska ju bara be om lite hydrokortison, det går ju snabbt" Sedan pallade jag inte äta då det var världens kö så jag gick direkt till skolsköterskan som konstaterade allergi redan innan vi hunnit hälsa, så jag fick min tablett, lite salva, lite hydrokortison och sedan somnade jag i vilorummet ;)
Precis hemkommen (och ser ut som om jag varit i slagsmål, med mina påsiga ögon) efter en lååång skoldag (slutade fem över fyra, suck...) med en extremt onödig lektion i svenska på slutet, med en jätteläskig lärare, haha! Men nu har jag krupit ner i sängen, ska vila lite innan jag sticker till stallet :)

1 kommentar: