tisdag 14 juni 2011

Typiskt mig...

Ja, nog är det typiskt mig att åka på en lunginflammation som bara 5% av alla som får lunginflammation får. Den ofarliga dock, det är ju bra. Å andra sidan är den seg att få och seg att bli av med... Det hela började med att i tolv dagar ligga hemma i 39,6-40.4 graders feber (det var varmt), hosta och huvudvärk. Låter som en vanlig förkylning, det trodde vi med först. Men när febern inte gick ner så åkte vi till vårdcentralen som skrev ut Kåvepenin mot halsfluss. Halsfluss? Jag hade inte ens ont i halsen! ;) Och inte kan de titta mig i halsen heller eftersom jag inte kan gapa på grund av min käke... SUCK!!! Återigen, typiskt mig att råka ut för något sådant xD Fick Mollipect mot hostan, den är konstig. God så länge man har den i munnen, äcklig så fort man sväljer... hmm... ;)
Igår åkte vi iallafall till sjukhuset igen efter att mamma ringt om att febern visserligen gått ner men stannat på 38,8. Där kom vi till någon annan på vårdcentralen som skickade oss till röntgen som skickade oss till infektionsavdelningen som skickade oss till akuten som skickade oss till barnakuten... Där fick vi stanna, äntligen! Men med tanke på hur ofta jag sagt mitt personnummer (en gång på varje ställe) så är det förvånande att de lyckas skicka mig till akuten där de kommer på att "nej, jag är inte 18! Jag ska vara på barnakuten!" Också typiskt mig ;) Fast jag är glad över att jag fick komma till barnakuten, alla var mycket snällare där :) De sa att jag skulle stanna över natten så jag fick mitt eget rum, som faktiskt var ganska mysigt för att vara på ett sjukhus :) Fick eget badrum också eftersom jag kanske smittade (den 5%-aren som smittar...) Där sov jag med pappa. Två problem bara. 1. Jag skulle ha min avslutningsmiddag dagen därpå (idag) 2. Jag slutar nian imorgon!! Jag vill vara pigg nog att gå! Hela teamet blev involverade och jag fick sjukgymnastik för min andning (kunde bara andas med översta delen) och alla kom med uppiggande ord om att jag skulle orka om jag vilade (vilket jag gjorde :D).
Så min avslutningsmiddag var jättehärlig! Är precis hemkommen och ska sova nu, tänkte bara blogga lite snabbt, skrev början innan och slutet efter ;) Maten var jättegod, trerätters! Till förrätt blev det en macka med räkor, dill och skagenröra, till huvudrätt oxfilé, potatisgratäng och svampsås och till efterrätt kladdkaka (som var supergod, dock inte riktigt lika god som Marias!) Jag kom senare än de andra, allt var planerat mellan doktorn, mig, mamma och min lärare Lorene! Och vi löste det bra, var med och åt, hade jättehärliga bordsgrannar, och på lärarnas show. Missade tipsrundan i början och discot i slutet, men det gör ingenting. Jag gick på det jag helst ville vara på :) Allt var toppen! Är jättetrött nu dock så nu måste man väl sova. Ska sova på madrass här nere med Wilda, nyopererad och dan som hon är. Hon opererade bort en vårt hon hade på ryggen. Ja, mycket hände denna veckan, Gustav har fått hjärnskakning också. Skallade ihop med någon på fotbollen och fick världens bula! Ja, stackars mamma och pappa, de har farit runt och gjort det bästa för alla! Saknar verkligen Larissa, det var ett tag sedan jag var där ute, pappa har tagit hand om min älskling nu när jag inte har kunnat åka ut där. Det är jobbigt att andas i stallet på grund av allt dammet :( Men är mycket piggare idag än igår iallafall, med den nya medicinen Doxyferm, så snart kan jag nog åka ut där! :D

Ha det mys allihop! :)

Fick till och med ett band med mitt personnummer och namn, nu kan de väl inte tro att jag är över 18 ;)


Mitt rum på sjukhuset, det var faktiskt ganska fint :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar