torsdag 30 juni 2011

Härliga sommarlov!

Sommaren är i full gång och midsommar spenderades i trummenäs! Mysigt, mysigt! Efter det hängde Nils på hem och vi har hittat på en hel del, eller tja, mest slappat och njutit av sommarlov men ändå ;) Vi har varit på Grand Samarkand, vi har spelat Bloons (en härlig tradititon) och tja, slappat i allmänhet! Igår var vi och badade med Lissan, lite pinsamt bara för jag såg inte att det var människor där, men vi frågade och de sa att det gick bra. Nils badade aldrig, inte jag heller, jag satt på Lissa som vadade runt i vattnet, det tyckte hon var härligt! Nils missade bussen hem igår, så nu får han stanna ända tills fredag för då kör vi ner Wilda till mormor :) Så hittills har det varit ett riktigt mys sommarlov, fast jag har inte badat än på grund utav lunginflammationen :( Men det ska det bli ändring på, får släpa med mig Nils och bada idag kanske :)
Nu när Larissa flyttat till Pene (eller för en och en halv vecka sedan iallafall) så kan vi bada och jag och Maja kan rida ut tillsammans :) Det är jättefint på Pene, även om jag inte tycker det är lika bra som Rinkaby, men men, jag har ju som sagt Maja som gör allt mycket bättre!! Att lasta gick ganska smidigt när Malin från Rinkaby hjälpte oss, det gick på 20 minuter! Hon var ganska jobbig mot Malin och slet sig, men precis som när hon rymde ur sin hage så kom hon snällt när jag ropade och när jag ändå höll henne lät Malin mig göra det sista och få in henne i transporten! Hon stod mest och stampade på vägen, och dunsarna hördes ända in i bilen. Höet så mycket som tittade hon inte ens på. Typiskt Larissa! Men nu står hon iallafall på Pene och är tjock och fet efter allt sommargräs, hehe!

Just det, jag har fått linser! Det är så grymt skönt! Jag kan se utan glasögon vilket gör att jag kan rida utan att oroa mig för gropar i marken! Det är betydligt härligare att rida ut nu när jag känner mig tryggare, även om jag litar på att Larissa inte ska trampa i några hål så kan hon också missa dem. Och jag upptäcker saker som kan skrämma henne i tid också nu, även om hon aldrig låtit mig trilla av, hon fångar mig innan jag slår i marken, så har hon blivit jätterädd för saker som jag inte sett och därför kunnat undvika. Så det är riktigt härligt med inser, enda problemet är att jag inte ser så bra på nära håll nu, det är jobbigt att läsa och så men det löser sig nog när man vant sig!

Så ha det gött :)

Den fina midsommarstången på morfars camping :)


Såhär såg det ut innan Malin kom ;)
Hit men inte längre!


Lång hals kan man få för att få tag på godiset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar