torsdag 31 januari 2013

Minnen...

Tänkt på det... Minnena, det är det enda inga kan ta ifrån en..
Efter ytterligare en härlig helg där vi firade Linnéa som fyllde 18 i fredags (grattis, grattis Linnéa!!), har jag nog gått och blivit lite filosofisk.. Vi vänner firade henne tillsammans på fredagen och på lördagen gick vi ut på Sports, en bar i Växjö, bara för att vi kunde och vi hade jättekul! Tänk hur man går från ena dagen till den andra och allt går så fort! Vi är 18! 18!! När jag lärde känna Linnéa var vi 12, och när man var så gammal (?!) så var 18 jättemycket!
Läste igenom böcker man skrivit när man var liten, i dem böckerna hade man jobb, karriär, familj, hästgård och hela köret när man var 18. Man var liksom vuxen! Och så ser man hur det faktiskt är idag, haha, lite skillnad! Visserligen letar jag efter ett jobb men har inget för tillfället, någon karriär har jag inte hunnit sätta än för fem öre, fullt upp med skolan, haha! Egen familj är inte ens att tänka på, det dröjer långt om länge innan jag skaffar familj, och hästgård? Tja, hästen har jag, värre med gården.. Men när man var 12, då var det så länge tills man var 18! Det var liksom en halv evighet!! Och sen nu så är man där, bara sådär, som en fingerknäppning..
Har gått och tänkt på det hela veckan, alla underbara minnen man har, skratt, tårar, leenden, skämt, bråk, försoningar, vänner som kommit och gått, vänner som består, så många minnen vi har! Och jag tycker de är viktiga, för utan alla våra minnen, vem skulle vi då vara?

Mitt horn från mormor Margareta, här hänger många minnen. Var och en av de där sakerna har en alldeles speciell historia och betyder mycket för mig och det är en del, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att slänga något av det. Det som andra människor kanske ser som skräp har en väldig betydelse för mig..

Vi firade Linnéas födelsedag först på Stars & Stripes, fantastisk mat ^^ Vi bjöd med hennes föräldrar också, men senare på kvällen var det bara vi :)

Taggade till tusen!

Och till sist lite egobilder, haha, hade inte så många bilder från helgen så det får duga ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar