tisdag 22 januari 2013

Bra och dålig vecka samtidigt ;)

Ja, den senaste veckan har varit innehållsrik minst sagt! Både bra och dåliga saker har hänt. Det bästa av allt var i lördags när jag fick träffa det lilla nyskottet i familjen, lille Mario! Sötare unge får man leta efter! Så otroligt gullig och mysig! Han vandrade en hel del från famn till famn när jag var där, haha, både jag, mamma och mormor turades om att mysa med den lilla sötnosen!

Söt som socker! ^^



Larissa är för tillfället skadad. Hon har inte förstått poängen med att man har en grind för att gå igenom, inte springa genom hela alltet så hon har nu ett ordentligt jack över ena bakhasen. Veterinären var ute så nu går hon på både smärtlindrande och penicillin samt får sårsprey (något som i Larissas mening är helt onödigt och fruktansvärt traumatiserande..) på såret för att det inte ska bli inflammerat.. Hon är fortfarande lite svullen men det blir bättre för varje dag som går, gudskelov! Från början var det meningen att hon skulle få två sprutor varje kväll med penicillin men det här med sprutgrejen var inget Larissa uppskattade och efter att både jag, Maja och Elin blivit slängda i väggen några gånger gav vi upp och ringde veterinären som kom med penicillinpasta istället som man trycker in i munnen och det är som om Larissa förstår att hon får välja på det ena eller andra för det här tar hon snällt emot :)

Lissan drogad för att kunna undersökas ordentligt av veterinären. Här är hon precis klar och hög av smärtstillande, penicillin och lugnande ;)

Larissas alla mediciner för tillfället.. Sista dagen idag dock!

Kursprovet i fysik - eller djävulens gärning på jorden, beroende på vilken man föredrar - är äntligen avklarat och jag kan andas ut trots paniken dagen innan. Nu kan jag inte göra mer åt den saken!

Helgen spenderades också hos Elin tillsammans med Maja, och det blev mest filmtittande och slöande framför TV:n ;) Här är Elins hipster till hund ;)

Jaha nähä, det fick bli en snabb uppdatering på bussen hem, nu är jag hemma från skolan igen så nu ska jag fortsätta med pluggandet.. Fysikläxa och latinprov till imorgon och svenskprov på torsdag ;)

Till sist en liten egobild på mig själv, haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar