måndag 22 oktober 2012

Jobbiga meningar...

Haha, egentligen har jag inte tid att blogga just nu för jag har ett enormt kemiprov på onsdag men jag orkar inte plugga mer just nu ;) Så istället lät jag tankarna vandra och kom fram till att det finns en del jobbiga meningar. Inte jobbiga som i ledsamma eller något sådant utan snarare irriterande. Pratade med käkkirurgiska avdelningen idag, alla jobbiga meningar jag hört på sistone har med min käke att göra. Till exempel "Vi ringer dig snarast" är fruktansvärt irriterande för varje gång jag hört de orden så har jag antingen försvunnit ur systemet av folk som de ringer upp, eller har de helt enkelt struntat i att ringa eller tar det dem typ en vecka att ringa det förbaskade samtalet!
En annan jobbig mening är: "Det finns inget mer vi kan göra". Har ni tänkt att folk sällan använder den till något bra? Tänk på det någon minut, hur ofta hör man en nöjd person som konstaterar att de har gjort ett sådant utomordentligt jobb att de inte kan göra något bättre? Och sedan tänker ni på hur ofta man hör den med ett mer uppgivet tonfall. För min del (men å andra sidan har jag hört det från väldigt många läkare) så betyder det att de ger upp och i mitt fall skickar mig vidare till någon annan.

Aja, nu kom mamma hem så nu får det vara nog med djupa tankar från min sida, hehe!
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar