måndag 6 februari 2012

Det var länge sedan ...

... men nu har vi varit i farten igen! Helgen spenderades helt underbart i Kalmar med Linnéa, Maria och Julianne, så sjukt härligt vad det! Allting var perfekt, och vi firade Linnéas och Marias födelsedagar med bastubad och snöbad, haha, det var väldigt varmt och att komma ut från bastun och slänga sig i snön var väldigt kallt! Men härligt var det som sagt och i söndags när jag kom hem så åkte jag och mamma och shoppade lite nya kläder inför Spanienresan, det är en temperaturskillnad på 45 grader mellan Sverige och Spanien, haha! Här vaknar vi till -25° och där tycker de att det är "kallt" med 15-20°. Ska bli riktigt roligt att åka ner där! Jag längtar jättemycket!! :D

Har också (alldeles precis faktiskt!) läst ut boken "Before I Die" (Innan Jag Dör) och sitter nu väldigt rödgråten och snörvlande och skriver detta. Men boken var riktigt bra och boken får en verkligen att uppskatta att man lever, att man är frisk och att man har familj, släkt och vänner som älskar en. Det är mer än många på vår jord, tyvärr.. Linnéa och jag satt och diskuterade hur lite man faktiskt uppskattar sådana saker, som till exempel att man är frisk. Men det om något tycker jag (ännu mer nu efter alla känslor efter boken!) är något man verkligen ska uppskatta. Ni som har sett TV-serien "Mot alla odds" förstår vad jag menar, det är också en sådan sak som får en att uppskatta friskhet. Serien handlar om människor med olika funktionshinder men som ändå ger sig in i en kamp om att korsa Afrika. Det är helt fantastiskt tycker jag och jag beundrar verkligen sådana människor som sätter sig över sina sjukdomar/handikapp/funktionshinder. De låter sig inte slås ner utan kämpar envist vidare! De är helt enkelt beundransvärda människor!


Men nu kommer lite bilder från vår Kalmarresa! :D

Maria och jag hade snöbollskrig, kan väl säga att det slutade oavgjort ;) Jag mulade henne flest gånger men hon fick in den bästa mulningen för jag halkade omkull, haha!






Bentley anslöt sig också till oss :)




Ute på promenad i det vackra snölandskapet!






















Gosiga hundarna Sally och Bentley











Fin morgonutsikt från vår stuga :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar