lördag 26 november 2011

Nu tar jag guldet...

... bland de klumpigaste av de klumpiga!
Om jag bad er gissa tusen gånger tror jag ändå inte att ni hade gissat rätt, men ni är alltid välkomna att försöka! ;)
Nej, den här gången är det extremt, jag lyckades nämligen vricka foten. Inte så konstigt tycker ni kanske nu, men vi gör det lite svårare, har någon av er lyckats göra det i sömnen? Det lyckades nämligen jag med, haha, har blivit ganska utskrattad åt detta under veckan, men det bjuder jag på ;)
Annan klumpig grej jag lyckades göra denna veckan var när jag skulle gå de hundra metrarna från busshållplatsen till mitt hus och då är jag djupt försjunken i min mobil, minns inte vad jag gör men något som gör att jag koncentrerar mig hårt! Problemet kommer i svängen, jag svänger nämligen för tidigt och går rakt in i ett staket och det är med nöd och näppe jag lyckas hålla mig på benen och inte dråsar över det, till råga på allt så körde det förbi en buss full med människor just då..
Så man kan väl inte påstå att detta har varit min smidigaste vecka men förutom de två ovanstående fallen så har det bara varit mindre företeelser som till exempel att jag gick en hel dag i skolan (9.15 - 15.50) utan att märka att de pyntat matsalen som jag gick genom till nästan alla mina lektioner ;)
Jaja, förhoppningsvis har jag lyckats förlänga några liv med lite glada skratt i vardagen! :D

Idag var Clara här och bakade pepparkakor och det blev gaaanska många kan man säga ;) Jättemysigt var det iallafall att spendera en hel dag med mina brorsbarn innan det bar av till stallet där jag möttes av en ovanligt butter häst som tjurade över att vädergudarna skulle bestämma att det skulle regna! Hon kände sig ytterst förnärmad över detta, haha!

Några bilder på Lissan! Alltid lika mysigt att ha in- och utsläpp!


1 kommentar:

  1. Har längtat efter lite nyheter på din blogg! Vrickat foten? Hoppas att den är OK igen! Fullt upp i skolan förstår jag, tur att du är en fighter! Lissan är så fin - och vilken underbar bild på Wildis! Stor kram från Mormor

    SvaraRadera