torsdag 24 november 2011

En ovanligt glad torsdag!

Ja, det är precis vad det har varit idag. Fråga mig inte varför eftersom det är en helt vanlig, sketen torsdag.. Kanske är det faktumet att Clara och hennes familj kommer på lördag för att baka pepparkakor? Eller kanske för att min fot inte gör så ont idag? Eller kanske för att jag vet att jag har en helt underbar hund som väntar på mig hemma och en lika underbar häst som väntar i stallet? Antagligen är det alltihop i en enda stor underbar hög!
Vanliga veckor är inte torsdagen min favoritvecka, varannan vecka innebär det att gå från tio över åtta tills fem över fyra efter dubbeltimme i svenska, sedan hem ut till stallet och sedan hem och göra läxor. Onsdagar och torsdagar är mina läxdagar nämligen då vi oftast får läxorna onsdag-fredag.
Men idag var jag så lycklig, det var som om hela jag bara sprattlade, jag kunde inte sluta skratta, vilket senare ledde till en pinsam situation på svenskan.
Jag var så glad att jag inte kunde sluta skratta efter rasten och då menar jag verkligen kunde inte, så jag satt och försökte hålla mig för skratt och min lärare trodde att jag skrattade åt henne. Hon försökte vara lite skämtsam och få min knäpptysta (bokstavligt!!) klass att svara på frågor om vad vi tyckte att vi skulle göra genom att säga "JA!" i kör. Senare försökte hon dra ner en tygduk som hängde i taket och sa något i stil med: "Jag står på en stol med högklackat och når ändå inte upp!" och min kompis som sitter bredvid mig mumlar "NEJ!" Då bröt jag ihop och ni vet när man inte får skratta och ska stänga inne ett skratt så blir det lätt detta grymtande (vilket jag har i vanliga fall också, men men!)? Det hände mig så jag fick några pikar av min lärare under lektionen men hon blev inte arg så det gjorde ingenting. När vi sedan hade personliga samtal med henne så sa jag att det inte var henne som jag skrattade åt och hon svarade bara: "Nej då, det är ingen fara, bara skönt med en glad människa då och då!"
Annan grej hon gjorde var att i början av lektionen, innan den knappt hunnit börja, säga: "Detta är inte min bästa dag i livet så var snälla" och vi fick sitta och hitta på egna uppgifter att göra, jag tyckte det var rätt kul men resten av klassen klagade lite när de inte förstod vad som skulle göras. Så i början av andra timmen försökte hon få igång något men den halva klassen som var kvar var lika tysta som innan och hon fick inte igång något vilket ledde till ett: "Vill ni sluta?" femton minuter in i lektionen, man är inte dum som elev så vi svarade givetvis: "Mmm" (Hon lyckades inte så bra med att vi skulle lära oss att säga: "JA!") så hon satt tyst ett ögonblick och sa sedan: "Jag med, så då gör vi väl det, ha en bra helg!" Snacka om skön lärare!

Ja, idag var det verkligen min dag!
Och till er som orkade läsa hela vägen hit, jag är imponerad! Hoppas jag iallafall kunde erbjuda ett litet leende eller två!

Världens bästa!




Tack till alla er som gör mig till mitt lyckliga jag, ni förtjänar det allra bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar