tisdag 22 februari 2011

Hästägare Maria

Vad tycker ni? Kanske inte det snizigaste namnet till en hästägare men det får duga ;) för det här jag blivit, hästägare! Idag faktiskt, alldeles nyligen! Och jag är så glad! Men åh vad nervös jag var när hon skulle igenom böjprovet! Men den enda anmärkning jag fick var att hon var lite kittlig, hihi ;) Så nu är hon min häst! Min alldeles egna häst som jag får göra vad jag vill med! Åh, vad kul det ska bli!! Hon kommer på fredag eller denna helgen eller nästa! Hennes snälla ägare kör ner henne till oss, vilket är väldigt snällt med tanke på att hon bodde (eller egentligen bor, ett par dagar till iallafall) i Vänersborg vilket är en resa på nästan fem timmar utan hästsläp. Så nu får jag flytta in med min alldeles egna häst i världens bästa stall!
Visst, det kommer bli mycket jobb med henne. Hon är inte redo att sätta igång så där hux flux när hon kommer men med lite arbete så ska hon snart vara i form :)
Så nu är det mycket som ska göras och eftersom jag inte riktigt vet när hon kommer så är det svårt att planera. Men det löser sig, det gör det alltid. Vad är det värsta som jag hända? Att jag får åka ut där strax innan hon kommer och se till att strö och kasta in ett fång hö :)

Eftersom jag skriver detta från min mobil så får ni ursäkta bristen på nya bilder. Jag hade annat att tänka på som ni kanske förstår ;) men här kommer några gamla för er som missat dem :)


5 kommentarer:

  1. åh va roligt för dig maria! :D

    SvaraRadera
  2. Oj så skoj Maria! Önskar dig all lycka till med nya hästen! Hon ser jättemysig ut!

    Kram Joanna

    SvaraRadera
  3. Grattis Maria! Hon ser sååå mysig ut! Ser fram emot att träffa henne (och dig :)) snart!

    Kramar från Mi

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis Maria!! vi sa ju att det skulle gå bra!

    Kram Erica

    SvaraRadera
  5. Känns skönt att veta att hon kommer till ett bra hem med någon som har tid för henne. Minns också när jag fick min första häst (ponny egentligen) och vet hur din lycka är nu =) Hoppas jag kan läsa om era framsteg och framtida tävlingar här =) Kram Jeanette

    SvaraRadera