fredag 11 februari 2011

Fredag igen nu! Äntligen!!

Jaha, nu är det fredag igen då, äntligen!! Vad har hänt under veckan? Jag har... just det. Två nationella prov har det varit i svenska. Både läsförståelse och uppsatsskrivande. Läsförståelsen gick helt okej men uppsatsskrivandet kantade jag mig lite då jag under en och en halv timmes tid satt och skrev på fel sak... suck... så typiskt mig. Men det löste sig till slut så jag fick ett G iallafall.
Mer denna veckan? Just det, slog ner min lärare idag. Han råkade landa in i ett bord... Oops... ;) Alltså, han går i min jujutsugrupp. Just det, för er som inte vet det så har jag börjat på jujutsu. Det är jätteroligt!! Iallafall, han är rätt skon vår lärare :) och som sagt så går han i min grupp. Det var bara tre stycken i klassrummet då och vår lärare säger: "vill ni se något coolt?" Och jag sätter mig sår och ska se vad det är han tänkt visa när han säger: "Maria, kom hit här" givetvis går jag dit även om jag inte fattar varför men så lägger han handen på mitt huvud (detta fick vi lära oss i onsdags) och tittar på mig. Då hade jag inte så mycket val annat än att fortsätta så jag gör det vi lärt oss. Oändligt långsamt och oändligt dåligt. Jag satte bara ner honom på knä så han säger: "du får ta i lite Maria!!" Så då knuffade jag till honom så att han faller framåt (detta är lättare än det låter om man har ett bra grepp) och då faller han framåt in i bordet. Eller han tar emot sig i bordet som nästan välte xD :) men nu vet jag ju att metoden fungerar även om han nu inte gjorde så jättemycket motstånd, haha! :)
På onsdag beställer jag min gi, dvs min träningsdräkt. Skojsigt, skojsigt! :)

Mer under veckan? Jag har lärt mig att perfektformen av "att minnas" heter "har mints". Frågade min svensklärare och han slog upp det i SAOL. Tycker själv att det låter rätt mysko dock, haha!

Men nu ska jag läsa lite så på återseende eller återhörande eller vad man nu säger ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar