måndag 31 maj 2010

Varför alla dessa läxor?


Några av våra läxor...

Alltså, våra lärare måste vara de allra sämsta på planering! De sätter allting till veckan innan betygen ska in, det är ju helt sjukt! Till nästa vecka har vi: 3 stora inlämningar, 2 stora prov (ett hemprov), 2 spanskaläxor + lite annat skit som är jätteenkelt, men 3 inlämningar och 2 prov! Vi har sagt att vi bara får ha 2 prov/vecka, ändå sätter de in 3 inlämningar istället! Jag har inte något emot själva grejen att ha inlämningar och prov, faktum är att jag tycker bättre om inlämningar, men då får man ta bort hela dumma regeln om att bara ha TVÅ prov på en vecka. Man kan INTE byta ut att ha prov mot att ha en inlämning och säga att man får det för att vi hade redan två prov! Då får man vara bra dum, vilket tydligen våra lärare är. Hur hade de tänkt att man skulle orka om de bara struntar i alla löften de ger oss? Det GÅR INTE att prestera 150% varje lektion, det orkar man inte.
Visst, jag klarar av det, precis som jag klarat av alla andra sjujävlars veckor, jag sitter uppe till 12, 1, halv 2, visst, jag ger det för mina läxor. Det värsta ligger i att se gnistan slockna hos en efter en efter en av mina kompisar, det är ett sätt att sortera ut de svaga från de starka, och det är hemskt att se!

Okej, okej, okej, jag vet att jag är överdramatisk men just nu känns det så. Fick precis reda på att vi har en jättestor engelskainlämning till på fredag som vi inte fick reda på före prao:n så jag har inte engelskaböckerna hemma, precis som alla mina kompisar. Åhh... jag blir så sur!!!

Hoppas att ni inte läste hela inlägget, det var en enda röra, men var tvungen att få skriva av mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar