tisdag 25 maj 2010

Akuten då ja... IGEN!!!


Ser inte så farligt ut...

Lite värre...
Min älskade tröja... Snyft... Men mamma lovade mig fem nya och eftersom jag inte stod ut med smärtan som skulle komma om de tog av mig den så fick jag ge mig...

Håhåjaja, typiskt mig, vi hade varit där i inte mer än 26 timmar, så ska jag flyga av en häst och föras till akuten. Sadeln snurrade runt och jag hade ingen väst, enda gången man inte har det så trillar man av och skadar ryggen. Otur, otur, otur... Jag satt på hästryggen i knappt tio minuter och gled av i galoppen, då hade ändå både jag och min ridlärare kollat sadelgjorden ett par gånger! Suck...

Jag drog på mig:
* Ont i huvudet
* Ont i vänster sida av ryggen samt i ryggraden
* Stickningar i fingrarna
* Yrsel
* Illamående
* Svårt att gå
* Trötthet
* Försämrade reflexer i höger arm

Tänk att man kan råka ut för så mycket, genom att GLIDA av en häst... Det är ju helt sjukt... Fast det visade sig sedan att jag hade fått en rejäl smäll på ryggraden och ryggmuskulaturen.

Annars var dagen jättekul, började med att gå upp tidigt och mjölka kor och mata kalvar och släppa ut kor och allt tjofaderittan. Sedan lite lunch och sedan till stallet och ta hand om fölet som skulle flyttas tillsammans med sin mamma på sommarbete, fick lasta av den lilla sötnosen, han hade bråttom ut efter mamma ;) Sedan tillbaka och rida och tja, resten vet ni ju. Kom till Ingelstad vid klockan halv tio ungefär, då var jag tröööött. Tackar vet jag Linnéa som hela tiden fanns med mig på akuten och som definitivt muntrade upp mig :)

1 kommentar:

  1. och jag fick sitta i 5 timmar och bara vänta -.-'


    // josefina :D
    ps. min blogg!
    http://crazyina.blogg.se/
    ;)

    SvaraRadera