onsdag 9 april 2014

Nervös till 1000...

Jag vet att jag borde sova just nu, men jag kan verkligen inte... Är helt slut men hjärnan vägrar sakta ner och koppla av, kanske inte så konstigt. Imorgon ska jag få operationen jag väntat på i fyra år. De ska helt enkelt plocka bort min käkdisk, och med den ska problemet sedan vara löst.

Ligger för tillfället på patienthotellet och luktar Descutan efter duschen. Finns väl trevligare dofter här i världen, en nygödslad åker till exempel.. Oh well, mamma, pappa och jag har varit runt i Lund idag! Resulterade i en ny kofta och en ny vårjacka till mig! (Jag bara råkade glömma kvar plånboken på rummet, hoppsan!) Sedan åt vi på ett fantastisk restaurang, det var inte det lättaste att hitta mat som jag kunde äta någonstans, men sen kom vi till en Libanesisk restaurang som jag starkt rekommenderar om ni är i Lund någon gång (Minns inte vad den heter men ligger i Saluhallen, direkt in till vänster!). Där träffade vi en underbar servitör/kock som specialanpassade maten efter mig och tillagade den på ett speciellt vis. Han hade själv haft problem med käkarna så han hade full koll på vad man kan äta och hur maten kan lagas, helt underbar var han! Jag är van vid att folk blir aningen förvirrade när jag ber om lättuggad mat och vet att jag ska gå någonstans där det finns fisk eller pasta om jag vill äta.. Idag åt jag lammbiff, ugnsbakade klyftpotatis och bearnaisesås, jättegott!

Det är väl typ dagen i stora drag, lite bilder får dock vänta, insåg precis att de ligger på mammas mobil.. Woopsie..

Okej, wish me luck now, nästa gång jag skriver är jag en förbannad käkdisk fattigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar