torsdag 27 mars 2014

Då var man klar med skolan nu då...

Ja, allt det jag fasat för och kämpat så mycket med är över. Det är färdigt. Jag klarade det!
Jag klarade matten!
Jag klarade fysiken!
Jag klarade gymnasiearbetet!

Det ligger en hel del blod, svett och tårar bakom dem, men de är färdiga och jag kan äntligen andas ut. Nu är det bara glidarämnena kvar, ämnen som spanska, svenska, engelska, biologi, historia, religion och idrott (hur mycket det nu räknas som ämne.. Personligen anser jag att det bara är något som är till för att få folk att göra bort sig så mycket som möjligt..). Det är sju ämnen, 75 dagar och 43 skoldagar. Jag började med 1096 dagar kvar, nu är det bara 75. Sen är jag färdig. Inget mer gymnasium. Det är färdigt och överstökat.

43 dagar och sedan börjar livet på riktigt. Det är dags att välja vad jag faktiskt vill göra med mitt liv. Vad jag vill satsa på och vilken karriär jag ska välja. Och jag vet inte.

När jag började ettan var jag så säker. Jag hade hela mitt liv planerat. Jag skulle gå ut med A i varje ämne, jag skulle söka in till veterinärlinjen, kom jag in skulle jag plugga ett år och sedan ta studieuppehåll för att åka till Spanien. Om jag inte kom in skulle jag åka till Spanien och stanna där tills jag kom in.

Nu? Jag har ingen aning. Jag vet inte vad jag vill bli. Jag vet inte vad jag ska söka in till. Jag vet ingenting. Spanien får vänta, först ska mina käkar bli bra och tandställning ska av, men sedan drar jag. Har dessutom värvat med mig Elin, så så fort hon går ut gymnasiet så drar vi. Det är allt jag vet. Just nu är allt jag satsar på att bli klar med mina käkar.

Men först är det sista rushen kvar.
1096 dagar blev till 75 i en blinkning.
Nu är det 43 skoldagar kvar, sedan är det över.
43.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar