onsdag 19 juni 2013

Fy fan vad jag är bra!

"För jag har tagit mitt körkort, för jag har fått ett stipendium, för jag har fått Gustavs ru-u-um! Fy fan vad jag är bra!!"

Jajamän, en riktigt lyckad första vecka på sommarlovet! Började med att jag fick Gustavs rum, så mamma och jag har shoppat nya möbler på Ikea, riktigt fint blev det efter att jag, mamma, pappa och Elin efter mycket om och men fick ihop allt! Finfint!

Sedan, sista dagen i skolan, fick jag ett stipendium! I latin!! Jag blev helt överraskad! De gav ut först två böcker, en i franska till Erica och en i tyska till Samir. Sen sa dem: "ja, vi vet inte riktigt vad detta är i, men det är ingen bok, det är en kontant summa på 1000kr som går till Maria Hallberg, Na11C". Gissa om jag blev paff, trodde först jag hört fel, men det stämde, och när vi frågade de som kvitterade ut pengarna så sa dem att det var i ämnet Latin. Av alla ämnen så i latin, det va lite häftigt!

Och idag då, efter mycket om och men, så tog jag mitt körkort! På första försöket på körning och teorin, så jag är jättenöjd! Lurade mamma först, hon ringde och det första hon sa va: "är du glad eller ledsen?" Och jag bara "nja, vi tar det när vi ses.." Men sen kunde jag inte hålla mig när jag mötte henne för att köra hem från stan för första gången, haha, och då hade hon redan satt upp skylten och hela köret så jag lurade henne rejält!
Så har kört mamma till och från golfen, och kört ut lite grejer till Henrik, sen har jag mest kört runt lite, bara för att liksom, njuta av att vara skyltfri och ensam i bilen för första gången!

Så, en bättre första vecka på sommarlovet är svårt att föreställa sig!

Mitt stipendium i latin!

Taggad av körkort!!

Såhär fint ska det se ut i bakrutan, tomt och skyltfritt! 

Och, inte att förglömma, såhär fint är mitt rum nu! (Även om det är lite till som ska fixas)


Och, bara för att poängtera, är inte min tavla underbar?!

Och, en liten sidnot, jag och mamma byggde faktiskt det mesta på garderoberna innan de skulle skruvas ihop och skjutdörrarna skulle på, då kom pappa med i spelet också!


Och (once againen liten sidnot..), det här måste vara den smartaste uppfinning ever, så man inte spikar för långt in!


1 kommentar:

  1. Höga (!!) grattisrop från Hamburg, hör du oss???

    Grattis bästa Maria!!!
    Kram

    SvaraRadera