söndag 8 maj 2011

Veckan som varit

Tja, ärligt talat har den varit... tja, inte den bästa veckan någonsin, iallafall skolveckan.
Till att börja med i måndags skadade jag knäet, eller skadade och skadade, jag fick ont i knäet så det blev varken ridning eller jujutsu. Till råga på allt tog jag sönder min hjälm, var dum nog att lägga gympapåsen inuti i mopedsadeln i sex timmar vilket resulterade i att den formades om till hjälmen. Den gick visserligen tillbaka sedan, men den är inte riktigt som den ska, fortfarande lite stor.
I tisdags så krånglade det mesta och alla hävdade att jag var sur även om jag själv tyckte jag var väldigt glad för att knappt ha sovit plus huvudvärk ;) Dessutom var jag så trött att jag nästan somnade under No:n när vi tittade på film. Onsdagen spenderades framför matteböckerna inför nationella proven imorgon så ingen jujutsu idag heller. B1 och B2, men B2:an gick faktiskt ganska bra. Torsdagen var jag helt färdig så då åkte jag ut till stallet och var där länge och samlade kraft, tackar vet jag stallet, Lissa och alla mina stallkompisar. Man får alltid jättemycket energi som man inte trodde man hade när man kommer ut dit! Fredagen började jag 8.15 och gick till 11.15 då vi hade muntliga nationella prov i matte, svenska och engelska. Jag failade totalt på både matten och engelskan så farväl bra betyg där. Så på kvällen så gick jag på mina sista krafter för veckan och efter att ha varit i stallet och ridit så slocknade jag direkt när jag kom hem och vaknade med ont i halsen, huvudvärk, yrsel och knappt någon röst så då kunde jag inte sova över med Linnéa på kvällen och Lissa fick nöja sig med longering. Lyckades dock masa mig till en bio och träffa Linnéa en liten stund iallafall, och givetvis Linnéas kompis Johanna som var med. Det var roligt! Vi såg Red Riding Hood. Med en alvedon funkar det mesta! Blev dock lite skrattade åt då jag hade med mig te istället för läsk ;)
Söndagen, dvs idag, mår jag mycket bättre och Clara och Henke var här. Det var mysigt, vi blåste såpbubblor som Wilda försökte fånga ;) Det var rätt kul! Så nu ska jag skriva lite på mitt SO-arbete och sedan ska jag till stallet. Kanske blir en uteritt idag i det fina vädret, jag får se :)

Ha det gött allesammans!

Lite bilder på Wildan när jag och Clara blåser såpbubblor ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar