torsdag 2 september 2010

Lokalsinne? Nepp, föddes utan ;)

Tja, som ni kan utläsa av rubriken så saknar jag lokalsinne. (Känns jättetryggt att börja med distansritt där man rider flera timmar i skogen! Jaja, mamma har bestämt sig för att köpa en ryttargps till mig, undrar varför?!) Ingen, och då menar jag verkligen ingen, kan slå mitt dåliga lokalsinne. Vill ni veta varför?
Till att börja med har jag cyklat vilse runt Växjösjön! Dessutom på andra varvet, kom nästan ända ut till Rinkaby innan jag upptäckte att något var fel, hehe... Visade sig sedan att jag börjat följa fel sjö xD
Och så det som hände idag då...
Jag skulle gå till Ica och handla min och Linnéas matsäck till klassdagen imorgon bestående av ett paket korv, en liten cola och några ballerinakex. Det första som händer är att jag störtar rakt förbi korven och vidare mot stället där man har frusna grönsaker och köttbullar och sånt. Jag vandrar omkring där i säkert tio minuter innan jag träffar min kompis Annie. Vi hälsar och småpratar lite innan hon frågar mig vad jag går runt och letar efter. "Korv" svarar jag och Annie börjar skratta åt mig och leder mig rätt (jg var inte ens på rätt sida affären!). Jag tackar för hjälpen och hon går för att plocka på sig sitt pick och pack då hon ska på klassresa imorgon.
Jag vänder mig mot korvarna och mitt nästa problem tar form. Vilka ska man välja? Det finns ju hur många som helst! Jag står och vrider och vänder på alla hur länge som helst innan Annie återigen blir min räddning. Hon kommer fram till mig och undrar varför det tar sådan tid så jag förklarar mitt problem och hon ger mig ett paket korv. "Dessa är bra, hög kötthalt" säger hon och återigen säger vi hej då till varandra. Då börjar jag strosa runt i mitt sökande på en liten läsk. Jag hittar stora, enliters-läskar men det är ju inte en sådan jag vill ha! Till slut ringer jag mamma (vilket betyder att jag måste ringa Henke och berätta hela historien för honom, men han fattar snabbt och lämnar skrattande över luren till mamma). Jag förklarar mitt problem och hon lotsar mig till läsken. Skrattandes lägger hon på luren. Vid det här laget är jag så desperat och vill bara komma därifrån så jag grabbar tag i ett paket ballerina (vilket jag ironiskt nog hittar utan hjälp) och betalar snabbt i kassan och kastar mig ut i friska luften igen. Allt som allt tog det mig nästan en timme att handla lite korv, lite läsk och ett paket ballerina!
Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar