lördag 21 januari 2012

Nu har det hänt grejer!

Ja, mitt liv har haft fullt upp den senaste tiden och då har tyvärr bloggen hamnat lite i sjunde hand så att säga ;) Men tänkte iallafall lägga upp lite bilder på allt som har hänt sedan December och nog har det hänt grejer:)

Första dagarna på lovet spenderades I Blekinge hos mormor och morfar där även Karin och Álvaro var och hälsade på!




Nog mindes han mig, när han vaknat till lite iallafall :)


Julafton firades som vanligt hemma tillsammans med släkten :) Har tyvärr inte många bilder från julafton, vi hade så trevligt att jag glömde fotografera, hehe!
Man kan ju undra vem som hade roligast?! Skulle nog gissa på alla tre, trots åldersskillnaden!


Kanske Lill-killen ändå!


På juldagen hängde Karin och Álvaro med ut till stallet! Álvaro satt nöjd på sin plats på Larissas rygg och hon ser inte direkt ut att beklaga sig, eller vad tycker ni? Hon var nog också väldigt nöjd efter alla morötter hon fått!





Lissan i sitt nya vintertäcke, grimma och grimskaft, så fin blev hon!


Efter jul flöt allt på med härliga dagar i stallet och hos böckerna (många nya böcker i julklapp!!) och sedan fyllde jag 17 år!

Mina tre bästa vänner kom förbi sista helgen på jullovet och vips så var jag kidnappad! Linnéa tänkte skicka ett sms till Gustav (vi var ensamma hemma) där det stod: "Maria har blivit kidnappad" men jag fick henne att lägga till "av Linnéa", annars hade det låtit lite mysko.. ;) Men iväg for vi med bil och jag hade ögonbindel och med mitt lokalsinne så tappade jag bort mig, om inte förr så när Linnéas pappa körde flera varv i en rondell, haha! Sedan ledde Linnéa mig genom något som visade sig vara skogen vid Lilla Pene och sedan var vi framme. Där hade Julianne, Maria och Linnéa ordnat en grillplats! Jättemysigt var det med goda hamburgare och efteråt en supergod tårta som Linnéa bakat! Chokladbotten, chokladfyllning och chokladöverdrag, kan det bli godare?! I födelsedagspresent fick jag en massagetid, helt perfekt! :D

På grillplatsen där vi grillade! Vi orkade inte vänta på grillglöden så vi grillade hamburgarna över öppen eld!










Sedan fyllde jag 17 år men har tyvärr lyckats radera alla dem bilderna (och några till) och ersätta dem med Gustavs bilder så har inga bilder därifrån... Men men, underbar födelsedag hade jag iallafall med massor av härliga presenter! :D

Och sedan började skolan igen på min födelsedag, här är en fin bild som jag tog under första veckan :)

2 kommentarer:

  1. Verkar hänt mycket ;-)
    Full fart framåt som vanligt. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Vilken mysig jul vi hade :-)
    Kram, vi ses snaaaart!!

    SvaraRadera