måndag 2 augusti 2010

Huset står kvar!

Nu är mina och Neas dagar i frihet över :( Men kul var det så länge det varade! :D Och tro't eller ej men huset står kvar! Antagligen beror det på att jag och Nea rätt snabbt kom överens om "Ju fler kockar desto sämre soppa" dvs jag bestämde att hon får laga mat och jag diska. Med lite övertalning insåg även Linnéa det vettiga i att hålla mig borta från köket så jag tog över disken och dukningen! Tvätten blev aldrig av eftersom vi helt enkelt inte hade tillräckligt mycket för en maskin så vi skippade den, hehe... Städningen var det jag som kort och gott tvingade Nea att vi skulle göra. Hon ansåg att det inte var så illa medan jag som har levt med en stor ljus hund i sex år av mitt liv vet att det är jättegrusigt på golvet och att det är jättedammigt och att det finns hundhår på det ljusa parkettgolvet. Hon har ju en liten, icke-fällande hund!

Men det gick bra allting faktiskt :) Och enligt Linnéas mamma och pappa hade vi skött oss så bra så att det var ingen tvekan om att detta skulle vi få göra om! Så slutet gott, allting gott även i den här lilla etappen i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar